London är så naturligt nu.

Hej alla kära bloggläsare! Idag har vi varit på Central saint martins collage of art & design. Den har extremt bra rykte men visningen (som inte bara var för oss) var svår att hänga med på för det gick så snabbt och det var mycket eko i rummet och andra som pratade i samma rum. Men det verkar faktiskt vara en sjukt bra utbildning! Vi fick till och en bok om hela skolan och utbildningarna där. Det var nice. Så ni MPare kommer att få höra mer om den sen. Kan iaf säga att vi uppskattade midgårds fina lokaler när vi var där :P

Vi hann också shoppa lite på primark på oxford street idag. Så mycket för så lite pengar!
Och vi är jävligt duktiga på att hålla vår matbudget! Supermarket i våra hjärtan. Billigt och gott!
Det enda onyttiga vi äter är hotellfrukosten som gärna vill passera munnen två gånger, och ett antal B&J's.
Jag undrar hur många mil vi har gått medans vi varit här. Många mil är det iaf.

Tänkte skriva lite om våra uppgifter som vi har i samband med resan så att ni inte tror att vi bara är här på semester. (Några som har klagat)
Bloggen. Det var bara en rolig grej men nu har det blivit stort och vi springer runt och letar Internet hela tiden. Nu har vi i alla fall hittat ett billigt Internetcafé så ni inte behöver vara oroliga.

Redovisningen. Vi ska ha en fet redovisning och det ska samlas sjukt mycket material till det. Men vi kämpar för att få den i Valhalla, annars strejkar vi. Det kommer att bli sjukt bra.

Guiden. När ni andra har praktik så ska vi sammanställa allt vårt material till en guide för medieintresserade gymnasieelever. Den kommer att bli så sjukt snygg!

Vi är skitpeppade på livet och uppgifterna men det är så mycket nytt här och sån extrem fart på allt så att man är helt slut. Fast vi sover mycket längre på nätterna än vad vi gör när vi går i skolan är vi helt slut redan efter lunch. Fast jag älskar verkligen London-livet här. Alla vi har fått samma fart som resten av Londonborna och blir irriterade på nykomna turister som inte håller samma fart som oss. Och tunnelbanan kan vi snart utantill. I alla fall i Piccadilly line och Central line. Det känns så naturligt att vara här och det kommer bli jättekonstigt att komma hem och vara tvungen att kolla vänster-höger-vänster istället för höger-vänster-höger. Det är till och med så att jag och Simu har börjat anteckna på engelska utan att tänka på det. Jag älskar London.

Det jag och Simu har fotat idag måste vi ha till redovisningen och kan därför inte visa det på bloggen för det skulle förstöra allt. Den enda som vet om den utom vi 4 är Maja som vi testar idéer på. Inte ens dom andra lärarna vet om det. Vårat mål är att få Cissi att gråta för att hon är så stolt över oss! Två bilder kommer det iaf. Från tidigare dagar

Typisk london-taxi Det eviga förevigandet av londohändelserna vid skrivbordet


Av slutar med ett roligt citat. Godnatt och sov gott Sverige!/ HannaN
”Jag tänker på dom som kan knäcka pennor med sina rumpor!- Mimmi (när vi pratar om att Madonna är för gammal för sina små danser.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men hanna saint martins är ju typ min drömskola jag vill också få komma dit! och fixa så jag får kolla i boken nästa gång jag kommer upp! / kusin elin

2009-01-15 @ 23:59:59
Postat av: Anonym

Eran blogg är så mkt snyggare och roligare än lärarnas..

2009-01-16 @ 13:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0