DAGENS MODIGHET

Hejsan!

Nu sitter vi (alla glada elever, speciellt Hanna som fått i sig lite för mycket socker den senaste timmen!) på ett internet café eftersom våra datorer vägrar eller så är det anslutningen på hotellet som vägrar släppa in oss på nätet. Hur som helst så är livet kanon, som alltid i London.

Vi var på Primark idag! Kanske världens billigaste kläder någonsin. Tröjor för 50 kr osv. Det var galet. Vi sprang runt med korgar men jag kom inte hem med allt för mycket. Måste tänka på att min väska INTE får väga över 20 kg på hemresan. Matbudgeten håller vi också, vi är grymma just nu. Dessutom hänger vi för oss själva numera. Vi har ingen koll på vars lärarna är någonstanns och vi har faktiskt inte virrat bort oss så mycket än. Bara en gång men det gills ändå inte, kartan var förvirrande. Dessutom hittade vi ändå igen rätt gata. Vi håller koll på lärarna då dom hakar på. Om vi inte gör det så slutar det som sagt med att Maja & Jörgen missar hållplatsen vi ska av på eller att Jörgen får "bryta" upp tunnelbanedörrarna för att ta sig in. Haha, ja vad vi varit med om mycket! Nu sitter vi och skriver och bloggar och gör massa nödvändigheter som vi hinner på den timme vi ska sitta här. Ingen pratar och det är för en gångs skull tyst, vilket det aldrig är annars. Londontempot som sagt!

ANNARS så var jag modig idag! Faktiskt. Jag gjorde en modighetsgrej som var frän och jag är stolt. Jag har en Liverpool halsduk (mitt favoritfotbollslag för de som ej kan) och jag tog mod till mig och hade på mig den hela vägen från där vi bor (Russel Square) till Liverpool Street. Det kändes som en säker plats med tanke på min halsduk. Dock kunde jag ju blivit nerslagen av någon fotbollshulligan på vägen, det vet man ju aldrig. Så det var dagens modighetsgrej. Kanske ger mig på något farligt imorgon också! Annars så hörs vi imorgon ändå. Ta hand om er i kalla Sverige! / EMELIE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0