Take A Break (och läs vår blogg!)

Ja det var ju ett tag sedan jag bloggade.. Det är ju så äckligt segt på hotellet...
Men det har varit kuligt utta Clayton.
Sitter på ett internet-cafe i närheten av hotellet och hör polisbilarna susa förbi.
För alla som inte vart här kan inte förstå hur tyst det verkligen är i Umeå/Hörnefors..
Det är väl en av sakerna man saknar mest, att bara få vara nånstans där det är tyst.. OCH vattnet såklart! ;)

Dagen har varit rätt så chill.. Har gått på Primemarket och hannllleee.. Fattar ni hur sjukt billigt det är där? Typ alla klädesplagg kostade under 10 £ (altså under 100 sek). Ögonskuggor, eyeliner och maskara för 1£ st.
Man skulle serri perri kunna dra en week-end resa hit med tom resväska och bara shoppa på!
Tydligen så har vi missat att det var en Flash-Mob på Liverpool Street station! Alla stog och "groova".. Haha
Jag och Emelie som har sätt en del Engelsk tv har hittat den fulaste reklamen! HAHAHA
De har tagit låten "tragedy" -  bee gees.. Fast de sjunger Take a Break!! HAHAH
Det här är inte riktigt den som jag och Eriksson har tittat på ,, men det är nog nått liknande (har inget ljud på datorn så jag kan inte höra)
 


Eftersom att jag har missat att blogga två dagar så kan jag publicera det som jag tänkte skriva då..
Antar att ni inte orkar läsa det men (så intressant är jag ju inte he he)

Tisdag:

Idag var vi på Design Museum. Det fanns två utställningar. Ena var nått med porslin (inte så kul enligt mej) och den andra var rent sagt en underbar, inspirerande och givande utställning av Alan Aldrige - The Man with Kaleidoscope Eyes. . Alan har bla gjort om Beatles låtar till bilder. Alltså han har tolkat låtarna och gjort en bild. Han har gjort en massa affisher och ja vad har han inte gjort? Ni som sätt tex filmen Yellow Submarine och en del andra bilder på beatles förtår nog vilken stil jag menar. Länkar till bilder.

Det var i alla fall den bästa utställningen som jag någonsin vart på. Man blev glad av alla färgerna. Och  glädjen spreds som varm choklad i gruppen.


På tal om utsällningar så har vi fått en del inspiration inför slututställningen. Inom både film och annat. Detta kan bli hur crazy MAMMAAA Clayton som hälst!


På eftermiddan så strosa vi omkring för att leta lunchställen och Maja hade ett Café tips som vi gick på. Fanns en riktigt snygg kille där (jag menar det verkligen). He he he . . ..

Vi fick sen ta oss hem själv från Liverpool street till Russel Square!..

heh Piece of cake man!

Onsdag:

Den här dagen har varit helt bort sinnes!

Nu när några av lärarna (Paul, Mia, Jörgen och Ingela) har joinat så är vår Umeflock betydligt större. Paul och Jörgen hittade imorse en "ny" frukost på vår sida (hotellet är uppdelat i nord och syd, självklart bor vi i den norra delen).

Sen lyckades vi elever lotsa lärarna till Photographers' Gallery. Utställningarna gav inte lika mycket lycka som gårdagens på Design Museum men den var intressant.

Efteråt strosade vi omkring på Oxfordstreet. För ni som inte vet så är det en huuur lång gata som hälst med en massa shopping. Hittade några t-shirts som var riktigt snygga. Dock köpte jag inget.

På eftermiddagen så fick vi fara ut i zone 3 (vi har typ hittills hängt i zone 1). På resan dit så fick vi se en massa Harry Potter kvarter. Och jag kom på en sak: att de bygger husen i betong, glas eller (det som jag förmodar är populärast) tegel. Inte ett enda trähus!

Iaf så kom vi tillslut fram till en företagspark ( ja inte Umestan dirri då men ;) ). Där fick vi träffa Anahita som pratade om kanal 5. En oerhört intressant och rolig timma hade vi där. Så nu känner vi vem det är som slänger ut "tillfälligt avbrott", bestämmer när reklamen ska vara OSV. Det var i alla fall väldigt kul där.

Resan hem var lugn, fast självklart var Jörgen tvungen att halvfastna i tunnelbanedörren. Hahaha MIND THE DOORS PLEASE!

/Mimmi


Kommentarer
Postat av: anton

äre inte mind the gap?=)

2009-01-16 @ 09:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0