London, London, London, underbara London

Dagen har erbjudit mängder, allt från pinsamma hisskomplikationer till hippie-stunder. Promenaderna har varit långa och intrycken många. Huvudet är fyllt av information och det är svårt att förstå hur sex dagar till ska få plats. Benen värker och ögonen är trötta, en fantastisk känsla! Det som hände imorse kunde ha hänt för en vecka sedan, intrycken är så många att tidsuppfattningen rubbas och dagarna blir långa. Det tackar vi för!
Dagen har bjudit på många trevliga studer(förutom hippiepartyt och hisspinsamheterna). Bland annat, när vi klivit av tunnelbanan och skulle ta oss till ytan. Vi stod bland många främmande människor och väntade på att få kliva på en hiss, det tog en stund innan första hissen kom. Det bokstavligen strömmade in folk i hissen och vi hade ögon stora som tefat, tills vi insåg att hissen inte bara var en hiss, utan också en passage. När vi väl stigit på och dörrarna stängts, stod vi där bland en massa främlingar, som packade sillar. Hissen gick långsamt och folk började se fruktansvärt obekväma ut, det är knäpptyst, helt knäpptyst. Jag börjar nervöst tugga på min jacka eftersom att jag känner att det kittlar i magen av skratt. Luften är het och spänningen är spänd, hela situationen känns vrickad. Jag börjar fnissa och Emelie lika så. Det håller inte, vi börjar skratta och alla människor i  ser sig fruktansvärt obekvämt omkring i den minimala hissen. När dörrarna öppnas släpper spänningen, vi skrattar tills tills ögonen fylls av tårar.

Till det mindre trevliga. Det finns tre problem med mitt och hannanys hotellrum.
1. Känslan av att befinna sig i en bastu är total och konstant.
2. Rädslan för att dammet i elementen eller gardinerna ska ta eld är stor.
3. Sängarna står på hjul, vilket orsakar fallskador.
4. I badrummet finns det en kallvattens och en varmvattenskran. De har ett avstånd på sisådär 20-25 cm, sådär svenskt lagomt varmt vatten kan man drömma om. Hot eller Cold, välj och vraka!
Men, jag måste erkänna att jag älskar det ändå.

Sleep tight, good night,
Hanna Simu


Måndag i London
         


   

1. BIGbadaboomBEN
2. Mr.Skog as makeupartist
3. Mimmi, Mr.Skog, Emelie, Maja
4. Londond eye
5. Studiebesök1, Tate modern
6. Maja leker på Tate
7. Grym Skatepark (såhär lagomt efter Mindyard)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0