LCC och NPG plus massa B&J

Hej. Nu har ni varit dåliga på att läsa! (och snälla sluta vara anonyma på era kommentarer! Ni kan iaf ge oss en hint om ni inte vill använda riktiga namnet :D)

Idag har vart en händelserik dag! Vi var på en skola som heter LCC (London College of Communication). VILKEN SKOLA, på sanning, jag älskar den verkligen! Om jag någonsin vågar dra mig från trygga Sverige är det till LCC mina vingar kommer att flyga mig till. Mediautbildningarna verkar vara så sjukt bra. Och den var jättefin, eller jaa, inte lika fin som midgård men nästan. Det kändes som att det var midgård men med lite mer "jag har hittat mig själv tillslut". Och guiden var bra och man hörde allt hon sa och dog hänsyn till allas intressen. Men det är svårt att förstå hur systemet här funkar med allt prat om "foundation" "BA" och "MA". Det är liksom en värld som man inte fått en inblick i förut. Men jag är så sjukt taggad på univeritetslivet nu.
Lärarna! Åh lärarna var så peppade på att vi var där och ville kolla och vi fick massa massa material från skolan, 6 böcker (en om skolan, 4 om olika inriktningar och alla kurser :D och en som en elev hade gjort.+lite infoblad och en penna och godis) Verkade också vara mycket internationell intagning. Vilket är bra för oss frusna svennar.
http://www.lcc.arts.ac.uk/

Efter det gick vi på NPG (National Portrait Gallery) Vi kollade framför allt på två utställningar. 08 Taylor Wessing photography portrait prize och Annie Leibovitz. I ärlighetens namn så tycker jag inte att allt var så sjukt bra. Det känns som att man sett det mesta förut. Men godbitar finns det! T.ex. "100 years of love" av Paloma Pargac. Det föll jag för.
Och Annie Leibovitz faller mig inte i smaken alls. Visst, hon har en del bilder som är snygga men det funkar inte för mig. Det kan ju vara ett täcken på att jag inte är dum i huvet och känner att jag måste tycka som alla andra (för er som inte vet är hon en jättekänd, otroligt hyllad porträttfotograf). Jag kan leva med att jag inte gillar hennes verk. Det som är jobbigt är att jag inte kan sätta fingret på vad det är jag inte gillar med bilderna! Frustrerade...

När vi kom hem började vi planera guiden och redovisningen lite mer i detalj. Det gick väl inte superduper eftersom vi var så  utmattade att alla utom Mimmi (som satt och löste Sudoku) somnade efter ett tag. Sen gick vi till älskade supermarket och köpte billig sallad/sushi och redbull. När vi fått i oss lite kost så blev det mer fart på oss. Men vi stannade på vårat rum och hade det jävligt trevligt. Det är vad vi uttmattade satar orkar med på en fredagkväll i London.
Men jag vill inte hem, inte än. Jag känner mig hemma i London och att komma hem till tempot i lilla Sverige känns som att det är som att åka på slapp-semester till typ Kreta eller nått.

Vi kan inte vila än. I alla fall inte jag. Jag har så sjukt många bilder som jag måste ta imorn! Eller helst ikväll...
Känner att det kanske är en liiiten stressfaktor. Men imorn har vi inga studiebsök. Så det finns ju tid.

Nej nu kommer det lite bilder från idag. (Har dock inget från utställningarna eftersom man inte får fota på dom)

        
        
     
        
     

1-5 Från LCC
6 NPG
7. törstig duva dricker...läsk?
8. Biljetterna till Annie Leibovitz och från Design Museum
9. Present-bad från LCC med en massa innehåll.
10. Två uppsättningar av bökerma vi fick på LCC. snygga!
 baksida och framsida
11 Slitna krigare som planerar guide och redovisning på Mitt och Simus Hotellrum

/Hanna N

Kommentarer
Postat av: Låtta

Det känns verkligen hur roligt ni har! Välkomna hem ändå!

2009-01-18 @ 07:39:30
Postat av: Oj vi skulle visst ge en hint om vilka vi var... Näää orka ;D

Jag kan nästan förstå det där med bilderna... De är vackra, men nästan för vackra. Människorna är perfekta, bilderna är väldigt arrangerade och stämningn blir ibland nästan magisk och overklig. Det blir så vackert att man har svårt att tro på det. Som en perfekt familj på utsidan, men när man tittar närmare inser man att att det är något som inte stämmer. Det kan helt enkelt inte vara så perfekt.

2009-01-25 @ 14:54:19
Postat av: Anonym

("Det där med bilderna" = Annie Leibovitz bilder...)

2009-02-01 @ 17:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0